Το προσφερόμενο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να επιλεχθεί από φοιτητές που επιθυμούν να εργαστούν εργαστηριακά, πειραματιζόμενοι μέσα σε ένα κατάλληλο παιδαγωγικό πλαίσιο προκειμένου να παράγουν ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για την ηλεκτρονική μάθηση (e-Learning), είτε αυτή προσφέρεται ως δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία είτε ως σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση.  Οι φοιτητές σε μικρές ομάδες δημιουργούν σύντομα βίντεο, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν σε ποικίλες εκπαιδευτικές περιστάσεις, προκειμένου να προκαλέσουν εμπειρίες μάθησης, μέσα από την ενεργή εργασία και αλληλεπίδραση με το τις ταινίες και το εκπαιδευτικό υλικό. Το συνολικό εκπαιδευτικό υλικό (ταινία και εκπαιδευτικό υλικό), μπορεί να αξιοποιηθεί ως αυτόνομο αντικείμενο μάθησης για την υποστήριξη και διεύρυνση της διδασκαλίας, για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και για την σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Έχοντας στραμμένο το ενδιαφέρον στις μελλοντικές εξελίξεις, το μάθημα αφορά τα τρισδιάστατα εικονικά περιβάλλοντα που εντάσσονται σε αυτό που ονομάζεται εμβυθιστική εικονική πραγματικότητα,. Είναι μια τεχνολογία αιχμής που αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα επόμενα χρόνια, ο ρόλος της οποίας στη διαδικασία απόκτησης γνώσεων είναι σημαντικός. Με δεδομένο ότι έχουν εμφανιστεί εργαλεία που επιτρέπουν την ανάπτυξη σχετικών εφαρμογών αρκετά εύκολα, γρήγορα και με ποιοτικό επίπεδο, το μάθημα αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να γνωρίσουν οι φοιτητές τον τρόπο ανάπτυξής τους καθώς και το πως τέτοιες εφαρμογές μπορούν να ενταχθούν στην εκπαιδευτική πρακτική.

The course delves into the study of 3D virtual environments, and, specifically, what is called immersive virtual reality. As a cutting-edge technology, immersive virtual reality is poised to assume a pivotal role in the coming years, particularly in the realm of knowledge acquisition. The emergence of tools that facilitate the development of high-quality applications with ease and efficiency, presents an significant opportunity. Given that, the course provides a premier platform for students to gain proficiency in developing such applications and integrating them into their educational practices.

Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να γνωρίζουν, να αξιολογούν και να αναλύουν μέσα από το σχεδιασμό, τη διεξαγωγή και τις συστηματικές παρατηρήσεις μικροδιαδασκαλιών τις βασικές συνιστώσες/δομικά στοιχεία της διδασκαλίας (προϋποθέσεις και συνθήκες αποτελεσματικού σχεδιασμού, διεξαγωγής, διασφάλισης της ποιότητας και αξιολόγησης της διδακτικής - μαθησιακής διαδικασίας), καθώς, επίσης, και να αναστοχάζονται αξιοποιώντας τις θεωρητικές τους γνώσεις σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες πρακτικές σχεδιασμού, διεξαγωγής και αξιολόγησης της διδασκαλίας. Το μάθημα διαρθρώνεται σε δύο επίπεδα. Στο πρώτο επίπεδο παρουσιάζονται και αναλύονται οι γενικές θεωρητικές αρχές και οι πρακτικές (εφαρμοσμένες) προσεγγίσεις της Διδακτικής που αφορούν στους ακόλουθους θεματικούς άξονες: α. το σχεδιασμό  της διδασκαλίας, β. τη διασφάλιση της ποιότητας της διδασκαλίας και γ. την αξιολόγηση της διδασκαλίαςΣτο δεύτερο επίπεδο οι φοιτητές/τριες, μέσα από τον σχεδιασμό, τη διεξαγωγή, την αξιολόγηση και την παρατήρηση μικροδιδασκαλιών, παρατηρούν και καταγράφουν τα δομικά στοιχεία της διδασκαλίας με βάση συγκεκριμένους άξονες-κλείδες παρατήρησης με στόχο την εξάσκησή τους στην απόκτηση/βελτίωση των διδακτικών τους δεξιοτήτων μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις (παρουσίαση μικροδιδασκαλιών), καθώς και την απόκτηση δεξιοτήτων συγκριτικής και ερμηνευτικής αξιολόγησης, αλλά και βελτίωσης της ποιότητας της διδασκαλίας (ανάλυση-αναστοχασμός και επανασχεδιασμός της μικροδιδασκαλίας).