Το προσφερόμενο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να επιλεχθεί από φοιτητές που επιθυμούν να εργαστούν εργαστηριακά, πειραματιζόμενοι μέσα σε ένα κατάλληλο παιδαγωγικό πλαίσιο προκειμένου να παράγουν ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για την ηλεκτρονική μάθηση (e-Learning), είτε αυτή προσφέρεται ως δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία είτε ως σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση.  Οι φοιτητές σε μικρές ομάδες δημιουργούν σύντομα βίντεο, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν σε ποικίλες εκπαιδευτικές περιστάσεις, προκειμένου να προκαλέσουν εμπειρίες μάθησης, μέσα από την ενεργή εργασία και αλληλεπίδραση με το τις ταινίες και το εκπαιδευτικό υλικό. Το συνολικό εκπαιδευτικό υλικό (ταινία και εκπαιδευτικό υλικό), μπορεί να αξιοποιηθεί ως αυτόνομο αντικείμενο μάθησης για την υποστήριξη και διεύρυνση της διδασκαλίας, για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και για την σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Νέα μέσα και τεχνολογίες σταδιακά ενσωματώνονται στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική και ο μελλοντικός παιδαγωγός θα κληθεί να χρησιμοποιήσει κάποιο από αυτά στα πλαίσια της διδασκαλίας του. H ραγδαία αύξηση των δυνατοτήτων των ηλεκτρονικών υπολογιστών με την παράλληλη μείωση της τιμής τους, καθιστά ολοένα και πιο προσιτές στην εκπαιδευτική κοινότητα τεχνολογίες μέχρι πρότινος απρόσιτες στο ευρύ κοινό. Έχοντας στραμμένο το ενδιαφέρον στις μελλοντικές εξελίξεις, το βάρος του μαθήματος πέφτει όχι σε εκείνες τις τεχνολογίες που είναι ήδη δοκιμασμένες, αλλά σε τεχνολογίες αιχμής που αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στα επόμενα χρόνια. Μια από αυτές είναι τα τρισδιάστατα εικονικά περιβάλλοντα, των οποίων ο ρόλος στη διαδικασία απόκτησης γνώσεων είναι σημαντικός και, για αυτό άλλωστε, αποτελούν το αντικείμενο του συγκεκριμένου μαθήματος. Από την άλλη πλευρά, έχουν εμφανιστεί εργαλεία που επιτρέπουν την ανάπτυξη εφαρμογών αρκετά εύκολα, γρήγορα και με ποιοτικό επίπεδο.

Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να γνωρίζουν, να αξιολογούν και να αναλύουν μέσα από το σχεδιασμό, τη διεξαγωγή και τις συστηματικές παρατηρήσεις μικροδιαδασκαλιών τις βασικές συνιστώσες/δομικά στοιχεία της διδασκαλίας (προϋποθέσεις και συνθήκες αποτελεσματικού σχεδιασμού, διεξαγωγής, διασφάλισης της ποιότητας και αξιολόγησης της διδακτικής - μαθησιακής διαδικασίας), καθώς, επίσης, και να αναστοχάζονται αξιοποιώντας τις θεωρητικές τους γνώσεις σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες πρακτικές σχεδιασμού, διεξαγωγής και αξιολόγησης της διδασκαλίας. Το μάθημα διαρθρώνεται σε δύο επίπεδα. Στο πρώτο επίπεδο παρουσιάζονται και αναλύονται οι γενικές θεωρητικές αρχές και οι πρακτικές (εφαρμοσμένες) προσεγγίσεις της Διδακτικής που αφορούν στους ακόλουθους θεματικούς άξονες: α. το σχεδιασμό  της διδασκαλίας, β. τη διασφάλιση της ποιότητας της διδασκαλίας και γ. την αξιολόγηση της διδασκαλίαςΣτο δεύτερο επίπεδο οι φοιτητές/τριες, μέσα από τον σχεδιασμό, τη διεξαγωγή, την αξιολόγηση και την παρατήρηση μικροδιδασκαλιών, παρατηρούν και καταγράφουν τα δομικά στοιχεία της διδασκαλίας με βάση συγκεκριμένους άξονες-κλείδες παρατήρησης με στόχο την εξάσκησή τους στην απόκτηση/βελτίωση των διδακτικών τους δεξιοτήτων μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις (παρουσίαση μικροδιδασκαλιών), καθώς και την απόκτηση δεξιοτήτων συγκριτικής και ερμηνευτικής αξιολόγησης, αλλά και βελτίωσης της ποιότητας της διδασκαλίας (ανάλυση-αναστοχασμός και επανασχεδιασμός της μικροδιδασκαλίας).