ΥΓ01 Εργαστήριο Δημιουργίας Βιντεο-μαθημάτων για Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs) 2023-24
Το προσφερόμενο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να επιλεχθεί από φοιτητές που επιθυμούν να εργαστούν εργαστηριακά, πειραματιζόμενοι μέσα σε ένα κατάλληλο παιδαγωγικό πλαίσιο προκειμένου να παράγουν ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για την ηλεκτρονική μάθηση (e-Learning), είτε αυτή προσφέρεται ως δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία είτε ως σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οι φοιτητές σε μικρές ομάδες δημιουργούν σύντομα βίντεο, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν σε ποικίλες εκπαιδευτικές περιστάσεις, προκειμένου να προκαλέσουν εμπειρίες μάθησης, μέσα από την ενεργή εργασία και αλληλεπίδραση με το τις ταινίες και το εκπαιδευτικό υλικό. Το συνολικό εκπαιδευτικό υλικό (ταινία και εκπαιδευτικό υλικό), μπορεί να αξιοποιηθεί ως αυτόνομο αντικείμενο μάθησης για την υποστήριξη και διεύρυνση της διδασκαλίας, για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και για την σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
- Διδάσκων: Alivizos Sofos
- Διδάσκων: Manos Fokides
ΥΓ03 Σχεδιασμός, Ποιότητα και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας: Εργαστηριακή Προσέγγιση με Μικροδιδασκαλία
Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να γνωρίζουν, να αξιολογούν και να αναλύουν μέσα από το σχεδιασμό, τη διεξαγωγή και τις συστηματικές παρατηρήσεις μικροδιαδασκαλιών τις βασικές συνιστώσες/δομικά στοιχεία της διδασκαλίας (προϋποθέσεις και συνθήκες αποτελεσματικού σχεδιασμού, διεξαγωγής, διασφάλισης της ποιότητας και αξιολόγησης της διδακτικής - μαθησιακής διαδικασίας), καθώς, επίσης, και να αναστοχάζονται αξιοποιώντας τις θεωρητικές τους γνώσεις σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες πρακτικές σχεδιασμού, διεξαγωγής και αξιολόγησης της διδασκαλίας. Το μάθημα διαρθρώνεται σε δύο επίπεδα. Στο πρώτο επίπεδο παρουσιάζονται και αναλύονται οι γενικές θεωρητικές αρχές και οι πρακτικές (εφαρμοσμένες) προσεγγίσεις της Διδακτικής που αφορούν στους ακόλουθους θεματικούς άξονες: α. το σχεδιασμό της διδασκαλίας, β. τη διασφάλιση της ποιότητας της διδασκαλίας και γ. την αξιολόγηση της διδασκαλίας. Στο δεύτερο επίπεδο οι φοιτητές/τριες, μέσα από τον σχεδιασμό, τη διεξαγωγή, την αξιολόγηση και την παρατήρηση μικροδιδασκαλιών, παρατηρούν και καταγράφουν τα δομικά στοιχεία της διδασκαλίας με βάση συγκεκριμένους άξονες-κλείδες παρατήρησης με στόχο την εξάσκησή τους στην απόκτηση/βελτίωση των διδακτικών τους δεξιοτήτων μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις (παρουσίαση μικροδιδασκαλιών), καθώς και την απόκτηση δεξιοτήτων συγκριτικής και ερμηνευτικής αξιολόγησης, αλλά και βελτίωσης της ποιότητας της διδασκαλίας (ανάλυση-αναστοχασμός και επανασχεδιασμός της μικροδιδασκαλίας).
- Διδάσκων: Georgios Stefanidis
- Διδάσκων: Nikolaos Andreadakis
- Διδάσκων: Eugenios Avgerinos
- Διδάσκων: Manos Fokides
- Διδάσκων: Ifigeneia Iliopoulou
- Διδάσκων: Polikarpos Karamouzis
- Διδάσκων: Georgios Katsadoros
- Διδάσκων: Vasilia Kazoulli
- Διδάσκων: Maria Kladaki
- Διδάσκων: Dimitrios Kokkinos
- Διδάσκων: APOSTOLOS KOSTAS
- Διδάσκων: Marianthi Oikonomakou
- Διδάσκων: Michail Skoumios
- Διδάσκων: Alivizos Sofos
- Διδάσκων: Roza Vlachou