Το μάθημα Κράτος, Θεσμοί, Εκπαίδευση και Πολιτική Κοινωνικοποίηση των Νέων θα προσεγγίσει την πολυσήμαντη πολιτική διάσταση της Εκπαίδευσης. Η σύγχρονη ιστορία της Εκπαίδευσης αποδεικνύει πως η σχετική διαδικασία διαρθρώνεται στη βάση δημόσιων αντιπαραθέσεων, συμβιβασμών και συναινέσεων. Αντίστοιχα, ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η πολιτική στρατηγική του όλου Κράτους καθώς και ο τρόπος με τον οποίο οργανώνονται και διατάσσονται οι Θεσμοί του αποτελούν ομοίως πεδία τυπικών ή άτυπων συγκρούσεων και συμβιβασμών. Το μάθημα επιχειρεί να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο διαρθρώνονται οι στρατηγικές εντός του Κράτους και των Θεσμών του ώστε να διαμορφώνεται η εκάστοτε εκπαιδευτική κατάσταση. Είναι η εκπαίδευση πεδίο κυρίως συναινέσεων ή συγκρούσεων; Σε ποιο βαθμό η Εκπαίδευση μένει ανεπηρέαστη από τις πολιτικές εξελίξεις; Πώς η Εκπαίδευση τροφοδοτεί εξελίξεις σε άλλους κρατικούς θεσμούς; Ακριβώς στην τελευταία αυτή διάσταση ειδική μνεία θα γίνει για τις μακροσκοπικές πολιτικές προεκτάσεις της Εκπαίδευσης στο πλαίσιο της πολιτικής κοινωνικοποίησης.