Περιεχόμενο μαθήματος: Εισαγωγή στη μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας με έμφαση στις ιστοριογραφικές μεθόδους. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται οι παρακάτω θεματικές περιοχές και παρουσιάζονται παραδείγματα εφαρμογών: Επιστημολογία Ερευνητικών Υποδειγμάτων, Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας, Μέθοδοι και Τεχνικές Ιστοριογραφικής Έρευνας, Παραδείγματα Ιστοριογραφικής Έρευνας: Μετανάλυση Ερευνητικών Εργασιών, Εφαρμογή και εξοικείωση με την ιστοριογραφική έρευνα: Παραδείγματα Μικροερευνών, Εφαρμογή και εξοικείωση με την ιστοριογραφική έρευνα: Παρουσίαση και σχολιασμός Ερευνητικών Εργασιών.

 

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος, η εξοικείωση με την επιστημολογία των μεθόδων, τεχνικών και εργαλείων κοινωνικής και εκπαιδευτικής έρευνας, η κατανόηση της σύγχρονης μορφής κοινωνικής οργάνωσης και δράσης, η άσκηση σε ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους και τεχνικές, η εργαλειακή/ πρακτική ικανότητα ανάπτυξης σύγχρονων συστημάτων οριοθέτησης, παρατήρησης και αξιολόγησης σχολικών οργανισμών και η ικανότητα σχεδιασμού και υλοποίησης εμπειρικών ερευνών στο πεδίο της εκπαίδευσης. Επιπλέον επιδιώκεται η καλλιέργεια ικανοτήτων σχετικά με: Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις, Λήψη αποφάσεων, Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία, Εργασία σε διεθνές περιβάλλον, Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης, Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.