Η εκπαίδευση της πρώιμης παιδικής ηλικίας βασίζεται σε μια προσέγγιση που ενθαρρύνει την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών. Το συγκεκριμένο μάθημα προσκαλεί τους φοιτητές/τριες να προβληματιστούν και να αξιοποιήσουν όλες τις πηγές άντλησης πληροφοριών για να εντάξουν τον ψυχισμό της πνευματικότητας (spirituality) στις παιδαγωγικές τους βλέψεις, με στόχο να δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον μάθησης κατά την προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία. Στα θέματα τα οποία τίθενται προς διερεύνηση περιλαμβάνονται βιωματικές παράμετροι της Παιδικής Πνευματικότητας και όψεις του παιδικού ψυχισμού που εντάσσονται στο κίνημα της Θετικής Ψυχολογίας (λ.χ. Δημιουργικότητα, Φαντασία, Ενσυναίσθηση, Συμπόνια, Ανθεκτικότητα, Ευημερία). Ταυτόχρονα, εξετάζονται οι αντιλήψεις και οι στάσεις των εκπαιδευτικών για την καλλιέργεια της παιδικής πνευματικότητας σε πλαίσια προσχολικής και πρωτοσχολικής αγωγής, καθώς και οι ενταξιακές πολιτικές αυτής της αναπτυξιακής παραμέτρου σε πλαίσια ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.