Το μάθημα αποτελεί μια σε βάθος εισαγωγή σε σημαντικές πτυχές της ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning), δηλαδή, του σχεδιασμού και της υλοποίησης εκπαιδευτικών έργων με την αξιοποίηση ψηφιακής τεχνολογίας τα οποία διανέμονται κυρίως μέσω του διαδικτύου (σύγχρονα ή ασύγχρονα). Στο μάθημα γίνεται αρχικά ιστορική αναδρομή και εννοιολογική διασάφηση της ηλεκτρονικής μάθησης. Στη συνέχεια εξετάζονται διερευνητικά τα παιδαγωγικά μοντέλα και οι μορφές εκπαίδευσης στις οποίες έχει επιδράσει και εφαρμόζεται η ηλεκτρονική μάθηση. Ακολουθεί η ταυτοποίηση του οικοσυστήματος της ηλεκτρονικής μάθησης ως ξεχωριστού κλάδου οικονομικής δραστηριότητας με περιγραφή των ρόλων των οντοτήτων και της αλληλεπίδρασης τους. Αναδύονται έτσι οι βασικές θεωρητικές και τεχνολογικές συνιστώσες που απασχολούν την ηλεκτρονική μάθηση. Ειδικότερα δίνεται έμφαση στον μαθησιακό σχεδιασμό (learning design) και την ανάπτυξη ολοκληρωμένων ψηφιακών εμπειριών μάθησης και εκπαιδευτικού υλικού με τη μορφή μαθησιακών αντικειμένων (learning objects) και σεναρίων. Στο μάθημα εξετάζονται ακόμα ζητήματα όπως τα περιβάλλοντα διαχείρισης της μάθησης, τα πρότυπα προσβασιμότητας, τα μοντέλα μαθησιακών αντικειμένων και τα αποθετήρια αυτών, ο σχεδιασμός ελκυστικού και διαδραστικού περιεχομένου και η μαθησιακή αναλυτική (learning analytics). Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των φοιτητριών/των στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη διαχείριση ολοκληρωμένων υπηρεσιών ηλεκτρονικής μάθησης και ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου με τρόπους συμβατούς με τα σύγχρονα παιδαγωγικά μοντέλα. Επίσης το μάθημα στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητριών/των με τα σύγχρονα ερευνητικά ζητήματα σχετικά με την ηλεκτρονική μάθηση.