Με το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή και την ανάπτυξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός (Instructional Design) απέκτησε ιδιαίτερη σημασία, καθώς σε αντίθεση με τη συμβατική δια ζώσης διδασκαλία, η οποία μπορεί να υλοποιηθεί με ελάχιστο έστω σχεδιασμό, η ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) αποτελεί τον κατ’ εξοχή τομέα όπου ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός αφενός διεξάγεται συστηματικά και αφετέρου αναπτύσσεται παράλληλα. Διατρέχει όλες τις επιμέρους φάσεις του κύκλου ζωής της ηλεκτρονικής μάθησης ενώ εστιάζει κυρίως σε ζητήματα εκπαιδευτικού υλικού, μαθησιακών δραστηριοτήτων και αξιολόγησης. Στο πλαίσιο λοιπόν του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες θα γνωρίσουν το θεωρητικό πλαίσιο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού πάντα συναρτήσει της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και της ηλεκτρονικής μάθησης και τα βασικά μοντέλα εκπαιδευτικού σχεδιασμού και εν συνεχεία θα προχωρήσουν μέσα από εργαστηριακές δραστηριότητες στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού με χρήση εργαλείων συγγραφής περιεχομένου με έμφαση στην αυτό-μάθηση (self-paced learning).