Στο μάθημα αυτό μελετάται το νομικό πλαίσιο λειτουργίας του ελληνικού - κατά πρώτο λόγο - εκπαιδευτικού συστήματος και οι  βασικοί θεσμοί που το συναπαρτίζουν. Μελετώνται βασικά νομικά κείμενα (Νόμοι, Προεδρικά Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις, Ερμηνευτικές Εγκύκλιοι κ.λπ.) που αποτελούν τη βάση λειτουργίας όλων των βαθμίδων του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Επίσης, εξετάζεται η εκπαίδευση μέσα από το νομικό πλαίσιο και τους θεσμούς που καθορίζουν τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της και γίνεται αναφορά στις γενικές αρχές λειτουργίας της εκπαίδευσης, στην οργανωτική της δομή και στα επιμέρους επίπεδα λειτουργίας της. Στη συνέχεια, ξεκινώντας από το κατώτερο επίπεδο λειτουργίας και οργάνωσης, εξειδικεύουμε τη δομή και την οργάνωση της σχολικής μονάδας και των υποστηρικτικών της θεσμών, δίνοντας έμφαση στις σύγχρονες, καινοτόμες και ειδικές δομές λειτουργίας. Ακολούθως, θα παρουσιαστεί το περιφερειακό επίπεδο, με έμφαση στο ρόλο τους στον προγραμματισμό και τη λειτουργικότητα των σχολικών μονάδων και, τέλος, το εθνικό επίπεδο, όπου παρουσιάζεται η ευρωπαϊκή διάσταση στις εθνικές πολιτικές και αναπτύσσεται ο ρόλος της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας στη διαμόρφωση και εφαρμογή της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής.