Με το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή και την ανάπτυξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός (Instructional Design) απέκτησε ιδιαίτερη σημασία, καθώς σε αντίθεση με τη συμβατική δια ζώσης διδασκαλία, η οποία μπορεί να υλοποιηθεί με ελάχιστο έστω σχεδιασμό, η ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) αποτελεί τον κατ’ εξοχή τομέα όπου ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός αφενός διεξάγεται συστηματικά και αφετέρου αναπτύσσεται παράλληλα. Διατρέχει όλες τις επιμέρους φάσεις του κύκλου ζωής της ηλεκτρονικής μάθησης ενώ εστιάζει κυρίως σε ζητήματα εκπαιδευτικού υλικού, μαθησιακών δραστηριοτήτων και αξιολόγησης. Στο πλαίσιο λοιπόν του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες θα γνωρίσουν το θεωρητικό πλαίσιο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού πάντα συναρτήσει της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και της ηλεκτρονικής μάθησης και τα βασικά μοντέλα εκπαιδευτικού σχεδιασμού και εν συνεχεία θα προχωρήσουν μέσα από εργαστηριακές δραστηριότητες στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού με χρήση εργαλείων συγγραφής περιεχομένου με έμφαση στην αυτό-μάθηση (self-paced learning).

Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές εργάζονται εργαστηριακά, πειραματιζόμενοι μέσα σε ένα κατάλληλο παιδαγωγικό πλαίσιο προκειμένου να παράγουν ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για τη διαδικτυακή εκπαίδευση. Οι φοιτητές σε μικρές ομάδες δημιουργούν σύντομα βίντεο, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν σε ποικίλες εκπαιδευτικές περιστάσεις, προκειμένου να προκαλέσουν εμπειρίες μάθησης, μέσα από την ενεργή εργασία και αλληλεπίδραση με τις ταινίες και το εκπαιδευτικό υλικό. Το συνολικό εκπαιδευτικό υλικό (ταινία και εκπαιδευτικό υλικό), μπορεί να αξιοποιηθεί ως αυτόνομο αντικείμενο μάθησης για την υποστήριξη και διεύρυνση  της διδασκαλίας, για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και για την σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς
επίσης και ως μαθησιακός πόρος στο πλαίσιο της διαδικτυακής εκπαίδευσης.

To μάθημα αυτό εμβαθύνει στον τομέα των Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης και αποτελεί λογική συνέχεια του μαθήματος «Εισαγωγή στα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης». Έμφαση εδώ και πάλι θα δοθεί σε μια σειρά από hands-on-training δραστηριότητες εργαστηριακού τύπου και στην τελική εργασία υπό τη μορφή ατομικού project, με κύριο σκοπό οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες να εξοικειωθούν στην πράξη με τη χρήση προηγμένων λειτουργιών του ΣΔΜ στο πλαίσιο μιας μαθησιακής online κοινότητας. Ταυτόχρονα, οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες θα εφαρμόσουν διάφορα μοντέλα σχεδιασμού και υλοποίησης του online μαθήματος μέσα στα ΣΔΜ, σε μια προσπάθεια να διερευνήσουν διαφοροποιημένες διδακτικές προσεγγίσεις. Στόχος είναι
στο τέλος του μαθήματος οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες, έχοντας πλέον μια ολοκληρωμένη εικόνα για το ΣΔΜ σε θεωρητικό, λειτουργικό και παιδαγωγικό επίπεδο, να μπορούν να υλοποιήσουν ένα πλήρες online μάθημα, αξιοποιώντας προηγμένες λειτουργείες των ΣΔΜ.

To συγκεκριμένο μάθημα αναφέρεται στην επαυξημένη πραγματικότητα και στην κινητή μάθηση για τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα μάθησης. Αρχικά γίνεται αναφορά στα τεχνολογικά χαρακτηριστικά της επαυξημένης πραγματικότητας και ειδικά στα πλεονεκτήματα της κινητής μάθησης. Στη συνέχεια το μάθημα αναφέρεται στα είδη της επαυξημένης πραγματικότητας (Location-based augmented reality, και Image-based augmented reality), στους τρόπους αξιοποίησης έτοιμων εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας και της κινητής μάθησης, στις χρήσεις της στην εκπαίδευση και την αξιοποίηση τους σε τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα μάθησης. Το μάθημα, επίσης, εστιάζει στον παιδαγωγικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας και κινητής μάθησης με βάση τη θεωρία της εμπλαισιωμένης μάθησης και του εποικοδομισμού. Μέρος του  μαθήματος αποτελεί η αξιολόγηση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας και κινητής μάθησης.