To περιεχόμενο του μαθήματος αναφέρεται στα στάδια διεξαγωγής μιας επιστημονικής εργασίας, καθώς και σε προσεγγίσεις, μεθόδους και τεχνικές που χρησιμοποιούνται από τους ερευνητές της εκπαίδευσης. Ειδικότερα, το μάθημα πραγματεύεται τις παρακάτω θεματικές: Βασικές έννοιες της Μ.Ε.Ε. (π.χ. πληθυσμός, μέθοδοι δειγματοληψίας, μεταβλητές, υποθέσεις, τιμές). Είδη επιστημονικών ερευνών, Πορεία ερευνητικής εργασίας, Δεοντολογία – Ηθική επιστημονικής έρευνας, Μέθοδοι Επιστημονικής Έρευνας (π.χ. βιβλιογραφική μέθοδος, παρατήρηση, ερωτηματολόγιο, συνέντευξη, πείραμα, κοινωνιόγραμμα, τεστ, ανάλυση περιεχομένου), Διεξαγωγή και Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας – Στάδια Πορείας, Τρόποι γραφής βιβλιογραφικών παραπομπών, σημειώσεων-υποσημειώσεων, παραθέσεων και αναφορών.

Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές εργάζονται εργαστηριακά, πειραματιζόμενοι μέσα σε ένα κατάλληλο παιδαγωγικό πλαίσιο προκειμένου να παράγουν ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για τη διαδικτυακή εκπαίδευση. Οι φοιτητές σε μικρές ομάδες δημιουργούν σύντομα βίντεο, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν σε ποικίλες εκπαιδευτικές περιστάσεις, προκειμένου να προκαλέσουν εμπειρίες μάθησης, μέσα από την ενεργή εργασία και αλληλεπίδραση με τις ταινίες και το εκπαιδευτικό υλικό. Το συνολικό εκπαιδευτικό υλικό (ταινία και εκπαιδευτικό υλικό), μπορεί να αξιοποιηθεί ως αυτόνομο αντικείμενο μάθησης για την υποστήριξη και διεύρυνση  της διδασκαλίας, για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και για την σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς
επίσης και ως μαθησιακός πόρος στο πλαίσιο της διαδικτυακής εκπαίδευσης.

To μάθημα αυτό εμβαθύνει στον τομέα των Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης και αποτελεί λογική συνέχεια του μαθήματος «Εισαγωγή στα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης». Έμφαση εδώ και πάλι θα δοθεί σε μια σειρά από hands-on-training δραστηριότητες εργαστηριακού τύπου και στην τελική εργασία υπό τη μορφή ατομικού project, με κύριο σκοπό οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες να εξοικειωθούν στην πράξη με τη χρήση προηγμένων λειτουργιών του ΣΔΜ στο πλαίσιο μιας μαθησιακής online κοινότητας. Ταυτόχρονα, οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες θα εφαρμόσουν διάφορα μοντέλα σχεδιασμού και υλοποίησης του online μαθήματος μέσα στα ΣΔΜ, σε μια προσπάθεια να διερευνήσουν διαφοροποιημένες διδακτικές προσεγγίσεις. Στόχος είναι
στο τέλος του μαθήματος οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες, έχοντας πλέον μια ολοκληρωμένη εικόνα για το ΣΔΜ σε θεωρητικό, λειτουργικό και παιδαγωγικό επίπεδο, να μπορούν να υλοποιήσουν ένα πλήρες online μάθημα, αξιοποιώντας προηγμένες λειτουργείες των ΣΔΜ.

Η ραγδαία εξάπλωση της online εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τόσο σε επιχειρησιακό όσο και σε ακαδημαϊκό αλλά πλέον και σε σχολικό επίπεδο, οφείλονται πρωτίστως στην ανάπτυξη του Διαδικτύου και του Παγκόσμιου Ιστού και των υπηρεσιών που αναπτύχθηκαν για την υποστήριξη και διεξαγωγή της ηλεκτρονικής μάθησης.Μια από τις βασικότερες υπηρεσίες αποτελούν τα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ) τα οποία υποστηρίζουν την ασύγχρονη και σύγχρονη μάθηση σε ένα ενιαίο λειτουργικό περιβάλλον και χαρακτηρίζονται από ποικιλομορφία σε επίπεδο λειτουργικότητας, παιδαγωγικών δυνατοτήτων, τεχνολογίας και τυπολογίας.Στο πλαίσιο αυτού του μαθήματος οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες θα γνωρίσουν το θεωρητικό υπόβαθρο αυτής της κατηγορίας των ΣΔΜ τις διαφορετικές τυπολογίες μέσα από μια συγκριτική προσέγγιση και εν συνεχεία θα επικεντρωθούν σε ένα από τα βασικότερα ΣΔΜ ανοικτού κώδικα, όπου θα εξοικειωθούν με βασικές λειτουργίες επικοινωνίας, συνεργασίας, οργάνωσης περιεχομένου και αξιολόγησης, στο πλαίσιο της online εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.Έμφαση εδώ θα δοθεί σε μια σειρά από hands-on-training δραστηριότητες εργαστηριακού τύπου και στην τελική εργασία υπό τη μορφή ατομικού project.