Το μάθημα αναφέρεται στην επιστημολογία και στην επιστημονική έρευνα. Στόχοι της ενότητας της επιστημολογίας είναι οι φοιτητές να: α) Αποκτήσουν την ικανότητα να αναλύουν και να σκέπτονται κριτικά για το γενικότερο πολιτισμικό, πολιτικό και κοινωνικό πλαίσιο που διαμορφώνει την επιστημονική γνώση, β) Κατανοήσουν τα προβλήματα που συνδέονται με τη φύση της επιστημονικής γνώσης και να μπορούν να τη διακρίνουν από άλλες μορφές γνώσης και γ) Κατανοήσουν τα ζητήματα που αφορούν στη «φύση της επιστήμης» και να τα εντάσσουν σε διδακτικές στρατηγικές. Στο πλαίσιο
της επιστημονικής έρευνας το μάθημα αναφέρεται στις στατιστικές μεθόδους που χρειάζεται να γνωρίζει ένας μεταπτυχιακός φοιτητής στο πλαίσιο της έρευνας που θα διεξάγει για τη διαδικτυακή εκπαίδευση. Το μάθημα αποτελείται από το θεωρητικό μέρος όπου αναπτύσσονται οι στατιστικές μέθοδοι που μπορούν να υλοποιηθούν ανά είδος εκπαιδευτικής έρευνας. Επιπρόσθετα, αποτελείται από εργαστηριακό μέρος στο οποίο οι μεταπτυχιακοί
φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν και να εξασκηθούν μέσω παραδειγμάτων στην κωδικοποίηση, επεξεργασία και στατιστική ανάλυση και ερμηνεία συγκεκριμένων ποσοτικών δεδομένων που θα αφορούν τη διαδικτυακή εκπαίδευση (π.χ. SPSS, SAS).

To συγκεκριμένο μάθημα αναφέρεται στην επαυξημένη πραγματικότητα και στην κινητή μάθηση για τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα μάθησης. Αρχικά γίνεται αναφορά στα τεχνολογικά χαρακτηριστικά της επαυξημένης πραγματικότητας και ειδικά στα πλεονεκτήματα της κινητής μάθησης. Στη συνέχεια το μάθημα αναφέρεται στα είδη της επαυξημένης πραγματικότητας (Location-based augmented reality, και Image-based augmented reality), στους τρόπους αξιοποίησης έτοιμων εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας και της κινητής μάθησης, στις χρήσεις της στην εκπαίδευση και την αξιοποίηση τους σε τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα μάθησης. Το μάθημα, επίσης, εστιάζει στον παιδαγωγικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας και κινητής μάθησης με βάση τη θεωρία της εμπλαισιωμένης μάθησης και του εποικοδομισμού. Μέρος του  μαθήματος αποτελεί η αξιολόγηση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας και κινητής μάθησης.

Με το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή και την ανάπτυξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός (Instructional Design) απέκτησε ιδιαίτερη σημασία, καθώς σε αντίθεση με τη συμβατική δια ζώσης διδασκαλία, η οποία μπορεί να υλοποιηθεί με ελάχιστο έστω σχεδιασμό, η ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) αποτελεί τον κατ’ εξοχή τομέα όπου ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός αφενός διεξάγεται συστηματικά και αφετέρου αναπτύσσεται παράλληλα. Διατρέχει όλες τις επιμέρους φάσεις του κύκλου ζωής της ηλεκτρονικής μάθησης ενώ εστιάζει κυρίως σε ζητήματα εκπαιδευτικού υλικού, μαθησιακών δραστηριοτήτων και αξιολόγησης. Στο πλαίσιο λοιπόν του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες θα γνωρίσουν το θεωρητικό πλαίσιο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού πάντα συναρτήσει της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και της ηλεκτρονικής μάθησης και τα βασικά μοντέλα εκπαιδευτικού σχεδιασμού και εν συνεχεία θα προχωρήσουν μέσα από εργαστηριακές δραστηριότητες στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού με χρήση εργαλείων συγγραφής περιεχομένου με έμφαση στην αυτό-μάθηση (self-paced learning).

Με δεδομένο ότι η ένταξη της ψηφιακής μάθησης στην εκπαίδευση αλλά και η γενικότερη θεσμική κατοχύρωση του ψηφιακού γραμματισμού και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης αποτελεί πραγματικότητα, οι εκπαιδευτικοί καλούνται σήμερα να εντάξουν τις ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία και να απαντήσουν με επαγγελματική στάση που θα τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες του διαδικτύου (Web 1.0 και Web 2.0) στην εκπαίδευση, στηριζόμενοι σε αρχές του παιδαγωγικού σχεδιασμού. Το μάθημα αυτό δίνει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αποκτήσουν βασικές γνώσεις σε ένα εξειδικευμένο πεδίο της Παιδαγωγικής και ποιο συγκεκριμένα στη διαδικτυακή εκπαίδευση. Το μάθημα δομείται σε δύο μέρη: α) σε ένα θεωρητικό και β) σε ένα ειδικό πλαίσιο αναφοράς. Στο πρώτο διευκρινίζονται βασικές έννοιες που σχετίζονται με τη διαδικτυακή εκπαίδευση, παρουσιάζονται λειτουργίες του εκπαιδευτικού υλικού, βασικές παιδαγωγικές θέσεις για τη δημιουργία ηλεκτρονικών περιβαλλόντων μάθησης, μεθοδολογίες σχεδιασμού ηλεκτρονικού μαθήματος. Το δεύτερο μέρος εστιάζει σε ειδικά θέματα διδακτικής μεθοδολογίας για τη δημιουργία ηλεκτρονικού μαθήματος. Παρουσιάζονται διδακτικά μοντέλα με διακριτές θεωρητικές προσεγγίσεις.