Η θεματική ενότητα με τίτλο «Γλώσσα και Διγλωσσία σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα» είναι ένα μάθημα που εντάσσεται στο επιμορφωτικό πρόγραμμα για την επιμόρφωση με τίτλο «Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση παιδιών προσφύγων».

Το μάθημα αναφέρεται σε ζητήματα διγλωσσίας και μάθησης, όπως αυτά αναδεικνύονται, όταν οι μαθητές και οι μαθήτριες μας έχουν πρώτη γλώσσα, άλλη από την Ελληνική. Παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο υπάρχουν πολλά στο ελληνικό σχολείο εδώ και κάποιες δεκαετίες, ενώ πάντα υπήρχαν στα σχολεία και μαθητές/τριες από κοινότητες με διαφορετική γλώσσα. Από αυτή την άποψη υπάρχει αρκετή συσσωρευμένη εμπειρία, όπως και εκπαιδευτικά υλικά. Με τη μαζική είσοδο προσφύγων ξανατίθενται τα θέματα αυτά και πρέπει να προσαρμόσουμε τον προσανατολισμό  και την πρακτική  μας στα νέα δεδομένα.

Η θεματική ενότητα με τίτλο «Γλώσσα και Διγλωσσία σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα» είναι ένα μάθημα που εντάσσεται στο επιμορφωτικό πρόγραμμα για την επιμόρφωση με τίτλο «Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση παιδιών προσφύγων».

Το μάθημα αναφέρεται σε ζητήματα διγλωσσίας και μάθησης, όπως αυτά αναδεικνύονται, όταν οι μαθητές και οι μαθήτριες μας έχουν πρώτη γλώσσα, άλλη από την Ελληνική. Παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο υπάρχουν πολλά στο ελληνικό σχολείο εδώ και κάποιες δεκαετίες, ενώ πάντα υπήρχαν στα σχολεία και μαθητές/τριες από κοινότητες με διαφορετική γλώσσα. Από αυτή την άποψη υπάρχει αρκετή συσσωρευμένη εμπειρία, όπως και εκπαιδευτικά υλικά. Με τη μαζική είσοδο προσφύγων ξανατίθενται τα θέματα αυτά και πρέπει να προσαρμόσουμε τον προσανατολισμό  και την πρακτική  μας στα νέα δεδομένα.

Η θεματική ενότητα με τίτλο «Ψηφιακός γραμματισμός σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα» είναι ένα μάθημα που εντάσσεται στο επιμορφωτικό πρόγραμμα για την επιμόρφωση με τίτλο «Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση παιδιών προσφύγων».

Η προσφερόμενη ενότητα αναφέρεται σε ζητήματα του ψηφιακού γραμματισμού προσφύγων και αλλοδαπών μαθητών και γενικότερα άλλων ευάλωτων ομάδων σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου περιέχει 10 θεματικές διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την επισκόπηση του θέματος, β) παρουσιάζοντας σύντομα βασικές έννοιες και φαινόμενα που σχετίζονται με το θέμα  γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα και πρακτικές για την ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.

Η θεματική ενότητα με τίτλο «Ψηφιακός γραμματισμός σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα» είναι ένα μάθημα που εντάσσεται στο επιμορφωτικό πρόγραμμα για την επιμόρφωση με τίτλο «Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση παιδιών προσφύγων».

Η προσφερόμενη ενότητα αναφέρεται σε ζητήματα του ψηφιακού γραμματισμού προσφύγων και αλλοδαπών μαθητών και γενικότερα άλλων ευάλωτων ομάδων σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου περιέχει 10 θεματικές διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την επισκόπηση του θέματος, β) παρουσιάζοντας σύντομα βασικές έννοιες και φαινόμενα που σχετίζονται με το θέμα  γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα και πρακτικές για την ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.