Συντομη Περιγραφή:

To μάθημα στοχεύει στην παιδαγωγική και διδακτική αξιοποίηση του εικονογραφημένου παιδικού βιβλίου και θα μας απασχολήσει ως κριτικούς αναγνώστες και καταναλωτές εικονογραφημένων βιβλίων. Μέσα από διαλέξεις, συζητήσεις και μελέτη πρωτότυπου υλικού, εξετάζονται κριτικά εικονογραφημένα βιβλία και το πλαίσιο μέσα στο οποίο διαβάζονται.  Θα συζητηθούν τα χαρακτηριστικά του εικονογραφημένου βιβλίου και η προσφορά τους στην ανάπτυξη της στάσης του παιδιού ως αναγνώστη λογοτεχνίας, με έμφαση την αφηγηματικότητα της εικόνας. Διατυπώνονται προτάσεις με βάση τη θεωρία του εικονογραφημένου βιβλίου, της λογοτεχνίας και της διδακτικής της.  Επίσης, το εικονογραφημένο π.β. παρουσιάζεται συνδυαστικά με κοινωνικά ζητήματα, τάσεις και ρεύματα στη σύγχρονη λογοτεχνική κριτική και θεωρία (στερεότυπα, διαφορετικότητα, διακειμενικότητα, «δύσκολα» θέματα κ.α.). Το πλαίσιο αυτό μπορεί να εφαρμοστεί σε άλλα μέσα που χρησιμοποιούνται στην τάξη καθώς και σε άλλους χώρους διδασκαλίας (π.χ. βιβλιοθήκες).

Αξιολόγηση:

Το μάθημα αξιολογείται με τελική αξιολόγηση (γραπτές εξετάσεις). Δίνεται η δυνατότητα προαιρετικής εργασίας, αξιολογείται με 0-2 βαθμούς που προστίθενται στο βαθμό της γραπτής εξέτασης εφόσον αυτή συγκεντρώσει βαθμολογία από 5 και άνω. Δίνεται επίσης η δυνατότητα απαλλακτικής εργασίας (8 σύντομες εργασίες+τελική εργασία+συστηματική παρακολούθηση).