Η Στρατηγική Διοίκηση αφορά τη χάραξη της μακροπρόθεσμης κατεύθυνσης της επιχείρησης, με στόχο την επιβίωση, ανάπτυξη, κερδοφορία της και την επίτευξη βιώσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Περιλαμβάνει λήψη αποφάσεων σχετικά με την πορεία που θα πρέπει να ακολουθήσει η επιχείρηση και τις κινήσεις της στον κλάδο και την αγορά, την κατανομή των πόρων και τη διαχείριση των stakeholders της. Λαμβάνοντας υπόψιν την αστάθεια, αβεβαιότητα και δυναμικό χαρακτήρα του περιβάλλοντος της επιχείρησης, η στρατηγική διοίκηση μπορεί να βοηθήσει το στέλεχος να αντιληφθεί αυτή την πολυπλοκότητα και να οδηγηθεί στη λήψη σχετικά ορθολογικών αποφάσεων.

Η Στρατηγική Διοίκηση αποτελεί ένα πολυδιάστατο αντικείμενο που αντλεί στοιχεία από πεδία όπως τα οικονομικά, η οργανωσιακή συμπεριφορά, η θεωρία συστημάτων, η ψυχολογία και η κοινωνιολογία. Επίσης, έχει επηρεαστεί σημαντικά από το έργο διαφόρων επαγγελματιών συμβούλων επιχειρήσεων όπως το Boston Consulting Group και McKinsey.

Η παραδοσιακή Στρατηγική διοίκηση προσφέρει ένα σύνολο χρήσιμων μοντέλων, θεωριών και υποδειγμάτων που μπορεί να βοηθήσουν τα στελέχη επιχειρήσεων να λάβουν τις αποφάσεις που θα τους βοηθήσουν να επιτύχουν τους μακροπρόθεσμους στόχους της επιχείρησης και να προσεγγίσουν το όραμά της. Παρόλα αυτά, αυτό το σύνολο μοντέλων υπόκειται σε περιορισμούς, τους οποίους θα επιχειρήσουμε να προσπεράσουμε εξετάζοντας και εναλλακτικές μορφές λήψης αποφάσεων.