Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μεγάλη δραστηριότητα γύρω από την Τεχνολογικά Υποβοηθούμενη Γλωσσική Εκμάθηση (ΤΥΓΕ) (Technology-Enhanced Language Learning – TELL).  Στην Ελλάδα οι εφαρμογές αυτές αφορούν στη διδασκαλία και στην εκμάθηση της Ελληνικής ως πρώτης, δεύτερης ή ξένης γλώσσας ή στη διδασκαλία και εκμάθηση άλλων γλωσσών από ελληνόφωνους. Τα περιβάλλοντα αυτά αρχικά ήταν κλειστού τύπου (σε μορφή CD Rom) και αργότερα στα πλαίσια του Web 2.0 δημιουργήθηκαν διαδικτυακά ηλεκτρονικά περιβάλλοντα, που εστιάζουν στην επικοινωνία και τη χρήση της γλώσσας. Στην εποχή του Web 3.0 η εκμάθηση γλωσσών γίνεται σε tablets και κινητά τηλέφωνα. 

Ο στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι (α) να κάνει μια ιστορική επισκόπηση  στις παγκόσμιες εξελίξεις στον τομέα της Τεχνολογικά Υποβοηθούμενης Γλωσσικής Εκμάθησης και (β) να παρουσιάσει ηλεκτρονικά μαθησιακά περιβάλλοντα και κοινότητες μάθησης που έχουν δημιουργηθεί, εστιάζοντας στην εξέλιξη των εφαρμογών αυτών τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα από ερευνητικές ομάδες σε ελληνικά πανεπιστήμια, ινστιτούτα και ερευνητικά κέντρα.  Το μάθημα εστιάζει στο θεωρητικό υπόβαθρο των εφαρμογών, σε σχέση με τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις και θεωρίες διδασκαλίας/εκμάθησης γλωσσών.