Το διαδίκτυο μετασχηματίζει το θρησκευτικό προϊόν, κάνοντάς το περισσότερο προσαρμόσιμο στις ανάγκες μιας «νέας» ψηφιακής θρησκευτικότητας, στην οποία κυρίαρχο ρόλο παίζει η προβολή και ο ανταγωνισμός των θρησκευτικών προϊόντων. O ψηφιακός αυτός ανταγωνισμός στο χώρο του διαδικτύου οδηγεί όλο και περισσότερο τις ίδιες τις θρησκείες σε μια ουσιαστική μετάλλαξη, στην οποία η εικονική αποτύπωση του μεταφυσικού μέσα από μια «απευθείας σύνδεση» θρησκευτικότητα, επαναφέρει στο προσκήνιο όψεις της θρησκευτικής ανορθολογικότητας, ανακατασκευάζοντας τα φαντασιακά χαρακτηριστικά της θρησκείας, όχι στα πλαίσια μιας παραδοσιακής θρησκευτικής αποκάλυψης, αλλά στα πλαίσια μιας «νέας» θρησκευτικής ανακάλυψης, στην οποία η τεχνολογία παίζει κυρίαρχο ρόλο. Οι νέες ιεραρχίες που διαμορφώνει η ψηφιακή κοινωνία, η συμβολή των θρησκειών στην δημιουργία των νέων θρησκευτικών δικτύων και ο έλεγχος των   δικτύων αυτών, καθιστούν την επιστροφή της θρησκείας στην εποχή της μετανεωτερικότητας μια νέα  πρόκληση. Από την άλλη πλευρά όσο ο θρησκευτικός ανταγωνισμός στο χώρο του διαδικτύου δεν θα έχει όρια, τόσο πιο επικίνδυνη θα καθίσταται η παρουσία του θρησκευτικού ανορθολογισμού.