Οι τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων δεκαετιών δεν αφήνουν περιθώρια στις επιχειρήσεις να αγνοήσουν την πληροφορική και τις εφαρμογές της. Όλο και περισσότερο τα στελέχη των επιχειρήσεων μιλούν για Μέγα-Δεδομένα (Βig-Data), Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence), Υπολογιστική Νέφους (Cloud Computing) και Διαδίκτυο των Αντικειμένων (Internet of Things). Οι δραματικές αλλαγές στο χώρο των τηλεπικοινωνιών, του εξοπλισμού και του λογισμικού, οι προκλήσεις της παγκοσμιοποιημένης αγοράς η οποία σε μεγάλο βαθμό μετασχηματίζεται σε ψηφιακή, διαμόρφωσαν ή επέβαλλαν όχι μόνο μια άνευ προηγουμένου εξέλιξη των ανωτέρω τεχνολογιών, αλλά και τη δημιουργία ενός πλαισίου το οποίο μπορεί να τις συνδυάσει αποτελεσματικά ώστε να παρέχονται όλο και πιο ελκυστικά προϊόντα και υπηρεσίες.
Επιπλέον, επιχειρήσεις παγκόσμιας εμβέλειας συγκέντρωσαν τεράστια οικονομική ισχύ με ανάλογη πολιτική και κοινωνική επιρροή, ενώ ο ανταγωνισμός φαίνεται να λειτουργεί σε συνθήκες ολιγοπωλίου. Τα επιχειρηματικά μοντέλα των επιχειρήσεων αυτών τροφοδοτούνται από τη συλλογή δεδομένων του διαδικτύου: αγοραστικές/προσωπικές συνήθειες ή συμπεριφορές, προτιμήσεις, πεποιθήσεις κλπ. Η λεγόμενη "ψηφιακή αγορά" μοιάζει να διαμορφώνεται σε ένα δικό της πλαίσιο το οποίο δύσκολα θα ελεγχθεί από τους παραδοσιακούς θεσμούς, αφού παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην παγκόσμια ιστορία.
Στόχος του μαθήματος είναι ο μεταπτυχιακός φοιτητής να ερευνήσει τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά των ψηφιακών τεχνολογιών, αλλά και τον τρόπο που δημιουργούν καινοτομία και επιχειρηματική δυναμική. Επιπλέον, να παρακολουθήσει, όσο το δυνατόν, τις ερευνητικές προοπτικές όπως διαμορφώνονται στον ψηφιακό κόσμο των υπολογιστών και των τηλεπικοινωνιακών δικτύων.
- Trainer/in: Vangelis Mennis