Περιεχόμενο μαθήματος: Στο μάθημα παρουσιάζονται και αξιολογούνται θεωρίες και μοντέλα σχολικής ανάπτυξης με έμφαση στη συστημική κατανόηση των σύγχρονων εκπαιδευτικών μονάδων που οφείλουν να ανταποκρίνονται ως δυναμικά και «ευφυή» ή «μανθάνοντα» συστήματα στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας, για προαγωγή της ατομικής μάθησης και διαφύλαξη των πολιτιστικών της περιεχομένων. Επίσης αναδεικνύεται η σχέση κοινωνικών προσδοκιών και συστημικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών μονάδων που αναφέρεται στη συστηματική τους ανάπτυξη, ως συνειδητής και προθετικής αλλαγής με στόχο τη διαρκώς βελτιούμενη κατάσταση λειτουργίας τους ως μια αυτοοργανωτική σε χρονικό, υλικό, επαγγελματικό, μαθησιακό, επιχειρησιακό, γνωσιακό, πιστοποιητικό, ελεγκτικό και αξιολογικό επίπεδο.

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητριών/ών στην κατανόηση ζητημάτων που αφορούν στο σχεδιασμό, στη λειτουργία και στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών μονάδων. Περαιτέρω, το μάθημα αποσκοπεί στην καλλιέργεια των παρακάτω γνωστικών και επιχειρησιακών ικανοτήτων των συμμετεχόντων/ουσών: Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις, Λήψη αποφάσεων, Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία, Εργασία σε διεθνές περιβάλλον, Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα, Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης, Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.