Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να γνωρίζουν, να αξιολογούν και να αναλύουν μέσα από το σχεδιασμό, τη διεξαγωγή και τις συστηματικές παρατηρήσεις μικροδιαδασκαλιών τις βασικές συνιστώσες/δομικά στοιχεία της διδασκαλίας (προϋποθέσεις και συνθήκες αποτελεσματικού σχεδιασμού, διεξαγωγής, διασφάλισης της ποιότητας και αξιολόγησης της διδακτικής - μαθησιακής διαδικασίας), καθώς, επίσης, και να αναστοχάζονται αξιοποιώντας τις θεωρητικές τους γνώσεις σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες πρακτικές σχεδιασμού, διεξαγωγής και αξιολόγησης της διδασκαλίας. Το μάθημα διαρθρώνεται σε δύο επίπεδα. Στο πρώτο επίπεδο παρουσιάζονται και αναλύονται οι γενικές θεωρητικές αρχές και οι πρακτικές (εφαρμοσμένες) προσεγγίσεις της Διδακτικής που αφορούν στους ακόλουθους θεματικούς άξονες: α. το σχεδιασμό  της διδασκαλίας, β. τη διασφάλιση της ποιότητας της διδασκαλίας και γ. την αξιολόγηση της διδασκαλίαςΣτο δεύτερο επίπεδο οι φοιτητές/τριες, μέσα από τον σχεδιασμό, τη διεξαγωγή, την αξιολόγηση και την παρατήρηση μικροδιδασκαλιών, παρατηρούν και καταγράφουν τα δομικά στοιχεία της διδασκαλίας με βάση συγκεκριμένους άξονες-κλείδες παρατήρησης με στόχο την εξάσκησή τους στην απόκτηση/βελτίωση των διδακτικών τους δεξιοτήτων μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις (παρουσίαση μικροδιδασκαλιών), καθώς και την απόκτηση δεξιοτήτων συγκριτικής και ερμηνευτικής αξιολόγησης, αλλά και βελτίωσης της ποιότητας της διδασκαλίας (ανάλυση-αναστοχασμός και επανασχεδιασμός της μικροδιδασκαλίας).