Το μάθημα διαρθρώνεται σε ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό μέρος.

Σε ένα πρώτο (θεωρητικό) επίπεδο, σε ό, τι αφορά την προσέγγιση του λογοτεχνικού κειμένου, θα δοθεί έμφαση:

  • στο ιστορικό, κοινωνικό, ιδεολογικό περικείμενο και τη συνομιλία του λογοτεχνικού κειμένου με κείμενα άλλων λογοτεχνών καθώς και στην πρόσληψή του.
  • στο λογοτεχνικό κείμενο ως πεδίο ανάδειξης ταυτότητας/ετερότητας
  • στα στοιχεία ποιητικής που διέπουν το λογοτεχνικό έργο.


Σε ένα δεύτερο (πρακτικό) επίπεδο μας ενδιαφέρει να δείξουμε με ποιο τρόπο οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) συμβάλλουν στην αναγνωστική αντίδραση, την πρόσληψη και τη διδασκαλία της λογοτεχνίας.

Τα  εργαλεία που προσφέρουν οι ΤΠΕ συμβάλλουν στην αυτενέργεια, την απόκτηση  δεξιοτήτων, τη διευκόλυνση της έρευνας, την παροχή δυνατότητας πρόσβασης στην πληροφορία και τη γνώση μέσω των ψηφιακών Βιβλιοθηκών, της ιστοσελίδας της Πύλης για τη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας, η οποία παρέχει εργαλεία και σημαντικό υποστηρικτικό υλικό στο διαδίκτυο, χρήσιμο για τη μελέτη και την έρευνα ζητημάτων και θεμάτων της νεοελληνικής λογοτεχνίας: λεξικά, καταλόγους βιβλιοθηκών, ηλεκτρονικές ανθολογίες, ψηφιοποιημένα λογοτεχνικά βιβλία και μελέτες, ψηφιοποιημένα λογοτεχνικά περιοδικά του 19ου και του 20ού αιώνα, κριτικές μελέτες για συγγραφείς και ρεύματα, συμφραστικούς πίνακες λέξεων για το έργο συγκεκριμένων συγγραφέων, βάσεις δεδομένων, σώματα λογοτεχνικών κειμένων που μπορούν να αξιοποιηθούν ως ψηφιακοί μαθησιακοί πόροι και χρήσιμες συνδέσεις, μέσω επίσης της ιστοσελίδας του Σπουδαστηρίου Νέου Ελληνισμού κ.ά.